1. Wat is CRM? CRM staat voor Customer Relationship Management en stelt bedrijven in staat om bedrijfsgerelateerde processen en alle bijbehorende gegevens te beheren. 2. Hoeveel kost CRM? Op basis van uw zakelijke vereisten kunt u een van de opties kiezen: Abonnementsplan Aanbieders van cloudgebaseerde oplossingen bieden de abonnementen aan met een set vooraf gebouwde functies binnen een basisabonnement voor een startprijs. Voor geavanceerde functionaliteit kunt u plug-ins, add-ons kopen of het professionele abonnement kiezen op basis van uw behoeften. Een goed voorbeeld is Salesforce Sales Cloud met prijzen vanaf $ 25 USD gebruiker/maand voor kant-en-klare CRM en tot $300 USD gebruiker/maand voor Lightning Unlimited Edition. 3. Moet ik een CRM-oplossing kopen of een op maat gemaakte oplossing bouwen? Deze beslissing kan alleen worden genomen na analyse van de zakelijke behoeften van uw bedrijf. Wanneer u uw eigen systeem bouwt, moet u mogelijk de hele cyclus van softwareontwikkelingsprocedures doorlopen, te beginnen met de analyse van vereisten, via veel bugfixing en ondersteuning, om de basisprincipes te noemen. Het kopen van CRM-software betekent op zijn beurt dat de softwareleverancier verantwoordelijk is voor de bovengenoemde problemen. In dit geval zal het echter niet perfect passen bij uw organisatorische behoeften, door het gebrek aan releasecontrole, tijdige bugfixes en aanpassingsflexibiliteit. 4. Welke technologieën moeten worden gebruikt om CRM te ontwikkelen? Het maakt eigenlijk niet uit welk webframework je kiest voor het ontwikkelen van een CRM-systeem: ASP.NET, Spring, AngularJS, Express, Symfony, Django of Ruby on Rails. Ze hebben allemaal voldoende mogelijkheden om uw oplossing stabiel te laten werken, gegevens snel te verwerken en indien nodig schaalbaarheid te bieden. Als u wilt dat uw CRM-toepassing geografische gegevens en kaarten weergeeft, raden we u aan het Django-framework te gebruiken. Het host de GeoDjango-module die verbinding maakt met PostGIS, de module voor ruimtelijke objecten van PostgreSQL. Bovendien zijn GDAL voor ruimtelijke gegevens en PIL voor afbeeldingen rijk genoeg om aan alle behoeften van de weergave van geogegevens te voldoen. Aangezien JavaScript steeds krachtiger wordt, raden we ten zeerste aan om de MEAN-stack (Mongo, Express, Angular, Node) te gebruiken voor het programmeren van een CRM-app. Door de Twitter-bootstrap-plug-in van Angular te gebruiken, kunt u een mooie gebruikersinterface maken. Node met zijn meerdere modules kan het servergedeelte bij elke stap beheren, van authenticatie tot encryptie. 5. Hoe lang duurt het om de CRM-oplossing te implementeren? Het implementeren van een kant-en-klare oplossing kost u een paar dagen, maar als u CRM nodig heeft dat volledig aan uw zakelijke behoeften voldoet, is het de moeite waard om een ​​aangepaste oplossing te bouwen, zodat de lengte van uw project kan variëren van 2 tot 6 maanden, afhankelijk van de volgende overwegingen : De hoeveelheid te importeren gegevens; Een aantal aanpassingen vereist; Welke integraties van derden nodig zijn; Hoeveel afdelingen/gebruikers zullen CRM gebruiken. 6. Welke modules kunnen in CRM worden opgenomen? De meest populaire modules zijn Sales, Marketing en Service, deze kunnen echter worden gewijzigd of onder andere namen gaan, bijvoorbeeld: Client Management, Order Management, Invoice Management, Events and Tasks Management, System Dashboard, etc. Modules voor integratie met CRM
Print Friendly, PDF & Email
Mr.Data Amsterdam
error: (C) Protected by Techrabota.BG Ltd Mr. Data School of Technology International Amsterdam Campus Metropool